fredag 5 augusti 2011

Och det här åt vi


Jag fräste grönsaker i chiliolja. Blandade med mumsigt stekt kyckling och kokt bulgur. Hällde i massa olika, pressad citron, mynta, bladpersilja, olivolja och kryddor.



Och så bakade jag och Lilla E lite bröd. Och serverade med den väldigt hemgjorda aiolin Jesses.




Till dessert hade A (en av båtägarna) bakat kärleksmums men dessa försvann i ett nafs, jag hade inte ens tid att fota för jag var tvungen att njuta.

Det var en superhärlig kväll och ibland undrar jag varför vi inte tar oss ut i skärgården mer ofta. Den ligger ju precis där.




Som souvenir fick jag med mig en fästing hem. Om den inte har suttit sedan innan (hängde ju en hel del i vårt gröngräs häromdagen). Upptäckte den imorse men fick inte ut allt. Känner mig invaderad.

0 kommentarer: