tisdag 30 augusti 2011

Dagen

... inleddes med skräpnatt. En häxa med röd sjal och röd fjäder förstörde vår nattsömn. Lilla E drömde och drog liksom in oss i det hela. Jag som var så nöjd med att komma i säng innan 22. Mitt nya mål nämligen. I alla fall några gånger i veckan. Mindre kvällssurfning, mer läs i sängen. Igår läste jag mitt manus och blev så trött. Verkar ju lovande.

Jobbet. Lektioner. Matsalsvakt. Samplanering med kollega - åt lunch samtidigt. Om tiden inte räcker till så får man göra sånt. Lektioner.

Sedan direkt till doktorn. Har ont i örat. Tyvärr var det ingen vaxpropp, då hade den varit borta nu. Jag ska hålla på med nässpray i "flera veckor". Försökte pressa honom på vad "flera veckor" betydde men han ville inte "deprimera sin patient."

Sprang förresten ihop med gammal klasskompis i väntrummet. Han var sen till sin, jag var i tid men min doktor var sen. Sista ordet innan han sprang in till sin: "Är du på facebook?"

Hämtade fyra barn. Nu smygäter jag mellis framför datorn innan jag ska börja laga mat åt barnen. Ja, ja - åt mig med. Men jag ska äta senare, ska träna först. Är sjukt känslig mot att äta för nära inpå träning.

Det är så lugnt och skönt här hos mig idag. Hur är det hos dig?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och sen när du blivit beroende av nässprej så kan jag rekommendera att du avvänjer dig med hjälp av en kortison-nässprej. Måste tvångsmässigt skriva om detta så fort jag hör om nässprej, haha! Har man en gång varit beroende av det så.. brrr.

Sofia

Pernilla sa...

Det är kortisonnässprej jag ska använda. Varje morgon.

/nina sa...

lugnt och skönt, nej inte särdeles ...

först tråkig morgon med sonen som börjat ny skola i åk 7 och känner sig utanför och inte vet hur han ska ta kontakt, mejl till mentorerna, sen ankomst jobbet pga detta (thank God för flextid). Möten mest hela dagen, lunch, möten etc, snabbt hem, fixa mellis, två barn kom hem, matteläxa åk 3, in i bil för gitarrlektion, tillbaka hem, middag, åka på föräldramöte som drog ut på tiden så jag var hemma 21.15 - lämnade ungarna solo. Barnens fader var samtidigt på annat f-möte så att delegera till den barnfria delen av exfamiljen var inte att tänka på.

Idag är det jobb, fixa mellis till fotbollsspelaren, cykla till träningen med honom, möte den store som är på kortturnering i stan, köpa jeans till honom och ge honom föda innan hans träning som börjar 19.

Som tur är tar han sig hem själv, för då kan jag lagom åka och hämta lillebror när hans fotboll är slut. Och då lär jag också vara det.