lördag 20 september 2008

Utmanad från Costa Brava

Malin, som bor på mitt favoritställe på jorden, har utmanat mig. Klart jag svarar!

1)Tre saker om dig själv som du är stolt över:
Förutom det självklara - mina barn, så är jag stolt över att jag är driftig och omtänksam. Jag är också stolt över att jag har valt att byta bana i livet, att jag har vågat ta klivet.

2)Som vän är du?
Lojal. Jag finns alltid där, om inte fysiskt så i tanken - om du behöver den.

3)Är du bra på?
Inom vilken kategori? Rent generellt? Jobbmässigt? Privat? Jag är bra på att få saker gjorda, både jobbmässigt och privat. Jag är bra på att planera, organisera. Jag är bra på att bjuda hem folk. Jag är bra på att läsa. Jag är bra på att prata. Jag är bra på att hitta. Jag är bra på att blogga. Jag vill vara bra på att skriva.

4)Är du avundsjuk?
Hell yeah!

5)Öl och pilkastning eller discomusik och dans?
Ingen öl för mig tack. Pilkastning är urtrist. Discomusik och dans är mer min melodi. (Heh).

6)Tränar du? Isåfall vad och hur ofta?
Promenader och Friskis. Försöker träna minst tre pass i veckan.

7)Det första du gör på morgonen?
Definiera morgon. Är det första gången man vaknar på natten? Stoppar in napp i bebistrut alternativt går på toa.

8)Hemlig "förälskelse"(typ nån skådis eller annant oskyldigt)
Om Brad Pitt eller Rob Lowe dyker upp så gäller listan. Ni vet den där där man får fast man är gift.

9)Pratar du med dig själv?
Nix. Jo! Ibland på spanska. I övningssyfte. "Hola, soy Pernilla! Hoy voy a ir de compras". Eller något annat lika intressant...

10)Mest märkbara tantvarning?(om finns)
Babblar med kassörskor och andra folk i affären. Tror att det är en reaktion på för lång mammaledighet. Dock har vi en kassörska på vårt ICA som är sjukt pratig och hon får till och med mig att tröttna. Nu har hon varit mammaledig och det var skönt. Nu är hon tillbaka och hon lider också av mammaledighetssyndromet. Hon är sig själv upphöjt i tusen. (Ni ser hur mina mattekunskaper fungerar...)

11)Vad skulle du vilja göra mer på din fria tid?
Slöa.

12)Något nytt projekt på G i snar framtid?
Den dagen jag inte har ett projekt på G, då är jag död.... Jag har ständiga projektet barnens fotoalbum. Ligger långt efter! Projekt roman som alla vet. Projekt barnbok. Projekt träning. Projekt gå ner i vikt. Projekt bygga hus. Pust.

13)Nåt som du SKULLE VILJA göra, men som aldrig får tillfälle, tid, råd med?
Älskling, vi drar till Barcelona i helgen!
Ja, det kostar bara 10 000 i flygbiljetter om man inte bokar med Ryan fjant air tre år i förväg och vi har ändå inte tid.

14)Det bästa med att ha barn(om du har):
Glädjen. Det finns inget finare och inget bättre. Hur förbaskat jobbigt det än kan vara så är det ändå det som gör livet värt något.

15)Är du pinsam ibland? När?
Kan jag inte tänka mig. :)

16)Person som du avskydde i skolan?
Klart det fanns personer jag inte gillade men det känns lite passé nu, dessutom är jag inte sugen på att hänga ut folk.

17)Hångel på första dejten?
Första dejten? Vad är det? Älskling, var det den där kvällen den 23 september 1992? Ja, då säger jag ja på hångel på första dejten!

18)Din bästa killkompis(om ej nu, sen förr)
Med risk för att låta klyschigt töntig - min man är min bästa vän.

19)Vad gör du på helgerna?
Tajmar diverse aktiviteter med mat- och sovklockan. Aktiviteter denna helg: bollskola för Stora E, två friskispass för mig, bandy för maken, kräftskiva och besök på en brandstation.

20)Livsdröm?
Att få leva happily ever after med mina nära och kära och få syssla med saker som gör mig glad.

Och nu ska jag ju utmana någon annan... Känns som att jag tvingar samma personer hela tiden... Hmmm. Ska tänka lite outside the box för en gångs skull!

Tant Brun, Isa, Frida och Tinnar och Torn ! Känn er utmanade! Alla som känner sig sugna får såklart också hänga på!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Utmaningen antagen. Nu så här mellan skrivaruppgifter kan jag ju seriöst sätta mig ner med dessa frågor. Och du, jag hatar verkligen också rim!!! Jag fick spel och skrev en vers om en katt som ville äta snor. Skickade den dock inte. Tog hjälp av Imse Vimse Spindel-takten och skrev om kotletter och hallon istället. Aldrig mera barnrim!

Tinnar och torn sa...

Opsi..det var en utmaning vill jag lova...måste nog slira på den en stund och fundera på om jag ska vara totalt ärlig eller inte ;o) Kram Petronella