lördag 26 juni 2010

Hej

Jag heter Pernilla. Jag kan inte gå och lägga mig.

Jag borde sitta och skriva på min så kallade roman. Jag borde.
Istället har jag idag:
Sytt gardiner. Tre stycken. Tre stycken skrynkliga.
Druckit vin med maken på terrassen.
Städat mitt arbetsrum. Insåg på dammnivån att det nog inte har skett sedan inflyttning i juli 2009. Det var på tiden.

Nu går ögonen i kors och då går jag inte och sover utan då:
Kollar jag facebook.
Kollar mitt härliga nätgäng. (JG)
Kollar aftonbladet.se
Dricker lite mer vin.
Målar en tavelram.
Hänger tvätt.
Kollar FB igen.
Kollar mailen.
Kollar om någon har skrivit något roligt i någon blogg.

Vad ställer ni för diagnos på mig?

3 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

"Normal" är väl den första diagnos jag kommer på sådär på rak arm...! ;)

Sandra sa...

Åh..kika gärna in hos mig då med. ;)
Låter som en underbar dag iaf..men jag vet hur det är när inspirationen tryter.
Kram Sandrine

Carolina sa...

Hallå i stugan! Har du vaknat än, eller tog du fullständigt slut på dig igår?? Du Kanske skulle prova en "vit" period, inget som kräver uppkoppling får göras- men förvarna i så fall i god tid så vi andra som har samma åkomma inte letar efter dig förgäves & oroar oss i onödan...