måndag 14 juni 2010

SPA - igen

Jag blir så trött. Kollar runt i spadjungeln och ju mer jag kollar, ju mer förvirrad blir jag.

Min amerikansk/koreanska vän vill få massage när hon är här. Vi hade tänkt oss ett spa. Hon framförde försiktiga önskemål om att kanske åka lite utanför stan, tidigare har hon fått massage på Sturebadet (super) och på Axelssons (lika super). Men nu hade vi tänkt oss lite omgivning också.

Så jag kollar på Skepparholmen, jag kollar på Nynäs Havsbad, jag kollar Blue Hamam och jag kollar på Yasuragin. Alla kräver någon slags spapaket som inkluderar nästan ingenting men kostar mycket. Sedan ska man betala för massagen. Suckelisuck. Min vän tjänar bra med pengar men hon flyger Korea T/R, ska ut i Skärgården och har innan hon kommer hit tillbringat ett par veckor i Italien. Hon kanske måste säga stopp någonstans.

Så. Vart tycker ni att man kan gå? Har ni några förslag? Vettiga, bra förslag?

Och ni som väntar på bok, ni lär få vänta. Jag städar gästrum, bokar skyview, bokar skärgård, bokar ice-bar och allt vad det nu är. När hon har åkt hem och jag har slutat jobba (ja, lärare jobbar fortfarande vilket ingen verkar tro) då ska jag skriva.

3 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Varför drar ni inte till Trosa. Där borde det ju finnas. Och omgivningen är ju kalasfin att visa upp för en turist. Bomans har jättebra mat/fika..

Susanne sa...

Om ni är ute efter bra massage kan jag rekommendera en tjej som heter Cia - inget spa men hon är grym. Mejlar gärna kontaktuppgifter om ni vill ha.

FRIDA sa...

I ren protest har jag slutat kalla det sommarlov och börjat kalla det "semester". Folk verkar tro att vi har minst tio veckor ledigt. Suck säger jag och förklarar om vår inarbetade tid, men ingen verkar lyssna.

Har bara spatips i Skåne ;-).


Kram F