tisdag 12 oktober 2010

100 000, eller en miljon?

Mona var minsann tvungen att komma in här och brösta upp sig. Vissa har snart haft en miljon läsare. Och här går jag och är glad för mina 100 000. Finns väl bara en blogg som har färre läsare än min, det är såklart Malins. Hon har ju bara runt 12 per dag.

Jag är i alla fall väldigt glad för att jag har haft hela 100 000 besökare, även om det tog nästan tre år. Det blir 91 om dagen det! Fast faktum är att jag har lyckats höja besöksantalet något, de första månaderna var jag glad om jag hade över 20 en dag. Idag förväntar jag mig minst 100, är det färre blir jag lite sur. Så det går framåt. Om tre år kanske jag har kommit upp i 200 om dagen. Eller så har jag lagt av.

Hur som helst. Mona vill att jag ska komma på något hon kan låta folk tävla om i hennes blogg. Om hon nu har så många läsare kan hon fan tänka själv. För uppenbarligen är hon kreativ och intressant - eller varför går så många in där varje dag annars?

15 kommentarer:

Simona sa...

Min bok? Kan hennes miljoner läsare inte tävla om min bok?

Pernilla sa...

Jaha ja. Du också. Jag erbjöd dig att lotta ut din bok här men icke då. Det var inte intressant. Du kan ju gå in till henne och presentera dig och bli hennes kompis istället. Men tänk på att hon har miljoner vänner så hon har nog inte tid med dig. Jag är en patetisk wannabe så jag har tid.

Perny sa...

Oj

Jag har haft min blogg i tre år jag också men min besöksstatistik ligger på mellan 20 och 60 om dagen, beroende på hur aktiv jag själv varit ute på internätet. Men jag hinner inte riktigt med den aktiviteten, jag hinner göra inlägg på bloggen (mest mobila sådana nu för tiden) men jag hinner inte med den där advertising-grejen så då blir det en ganska liten krets läsare kan jag tänka :)

Malin Persson Giolito sa...

Ha, ha, ha! Numera har jag femton. En bra dag, säkert nitton. Kan inte Mona lotta ut min och Simonas bok i ett gemensamt feelgood/feelreallybad-paket?

annannadesign sa...

Face it - du blottar dig inte som Mona, du är inte grov i munnen som Mona, och du har en vänligare ton mot din man än vad Mona har - hur sjutton ska du kunna slå henne då?!
//Hälsar hon som är nere under tio/dag för att hon inte ORKAR blogga längre...

Simona sa...

Hm, Sweetheart, vill du lotta ut min bok? Jag känner mig ärad. Har nog glömt att du sagt nåt om det.

Jag erbjuder mig härmed - tillsammans med MPG - att lotta ut ett exklusivt signerat (och fyllt med korrfel!!) ex av min bok. FGFRB-paket de luxe.

Puss, knasboll!

Pernilla sa...

Jag veeet. Mona är för elak. Jag är för snäll. Mitt ständiga problem. Jag är alltid för snäll.

Men nu får du ge dig Malin. Om du och Simona nu prompt vill lotta ut era böcker (vem f-n vill ge ut en bok anyway?) kan ni väl ta upp det med MONA och inte med mig! För min blogg duger ju tydligen inte att lotta ut böcker i. Hrmpf.

Perny - advertisinggrejen? Vad är det? Berätta!!!

Pernilla sa...

Aha, now we're talking! Men hur ska du få in MPG där då? Hon var ju inte direkt givmild här nyss. Hon var bara efter Monas miljoner.

Men om du ska lotta ut boken här, är det en ny tävling då?

Simona sa...

Tävling?

alltså, jag är på jakt efter sliskiga klichéer inom Romance. Vad sägs om att den som kommer på den bästa klichén vinner?

Regel: Man får INTE ta upp "hjältinnan kraschade in i ett mansbröst som var hårt som stål."


Säkert hakar MPG på, hon var bara förvirrad av att ha börjat anstränga hjärnan genom att börja jobba igen.

Borde det vara något mer tävlingsmoment? Något som har med MPG:s bok att göra?

Malin Persson Giolito sa...

Nänä. Jag vill ha Monas Miljoner. Annars får det vara.

Simona sa...

MPg är grinig av sömnbrist.

Well, vad sägs skrivarmorsan? Blir det nån tävling? Med MIN, bara MIN bok som pris?

Perny sa...

advertisinggrejen- för att någon ska veta att en blogg finns måste man outa den, man måste skriva kommentarer och vara social i bloggvärlden och helt enkelt sätta tassavtryck överallt.

Det hinner inte jag.

Jag läser mer än jag kommenterar och jag hinner inte läsa i den utsträckning som jag vill. Blogga däremot, det hinner jag :D

Åsa Hellberg sa...

Ibland är det roligt att läsa kommentarer. Haha.

MonasUniversum sa...

Ameh, vad håller ni på med här?!

Jag tror att jag hellre har skrivit en bok och har 100 läsare, än ingen bok och 1 miljon läsare!

Fast, det är bara ett problem. Jag älskar mina läsare. De ger mig nog mer än vad EN skriven bok skulle ge.

Tror jag.

Branka sa...

:-/ Jag är där du var för 3 år sedan.....

Super glad om jag har fler än 10 läsare på en dag!