tisdag 26 oktober 2010

Hur gör man?

Jag försöker vila. Jag är tjock i huvudet av snor. (Ursäkta detaljrikedomen). Jag hostar. Jag har feber.

Jag försöker ta det lugnt men det går inte.
Stör jag mig på frukostdisken på bänken som inte kan slängas in i maskinen för maskinen måste först tömmas. Och det orkar jag inte.
Tänkte se på en film. Solen strålar in och bländar så det går inte.
Tvätthögen är hög men den får vara. Tvättmedlet är ändå slut.
Högen med olästa böcker är ännu högre (tror jag) men jag vet inte. Är inte på läshumör.
Mitt manus ligger där och bara ligger. Är verkligen inte på manushumör.

I helgen ska jag till Barcelona med jobbet. Om jag skulle börja fila på en packningslista?

Arrrgh. Varför är det så svårt att bara ligga på en soffa och spela död en stund?

5 kommentarer:

Susanne B sa...

Kanske ligga (blundande) och planera inför (och drömma dig tillbaka till) Barcelona? Låt solen från fönstret värma tårna lite (kanske inte ansiktet, så febern blir värre...) och låtsas att du är där :-). Krya på dig! S

Anonym sa...

Kan du inte bara ligga på soffan och äta godis istället? Död känns så... ute.

Pernilla sa...

Hmmm. Har sysselsatt mig med att skriva vikarieinstruktion i ungefär 40 minuter. Älskar att vara lärare och vara sjuk. Det går så bra så bra... :(

Men solningstipset kändes rätt bra. Ska lägga mig och drömma lite.

Och Sandra, du har rätt. Död är ltie ute. Men godis? Hmmm... Kommer du över med lite?

Anonym sa...

Sorry. Det tog precis slut.

Pernilla sa...

:(