onsdag 6 oktober 2010

Idag är ingen bra bloggdag

Jag gick till jobbet fast jag borde ha stannat hemma en dag till. Överlevde tack vare väldigt snälla kollegor.

Jag tog ungarna till knattejympa fast vi borde ha stannat hemma för alla var trötta och griniga och vissa treåringar skrek dumma mamma eftersom hennes trosor satt fel. Hon skrek så hon fick näsblod. Som rann ner på jympadräkten som utlöste själva utbrottet in the first place. (Den var för liten, skulle absolut vara på och då funkade inte trosorna som Lilla E ville). Så det var ju nödvändigt, jympadräkten åkte av. Mitt humör åkte av.

Jag har fått upprepa allt jag har haft att säga ungefär 500 gånger. Både på jobbet och hemma.

Jag hade planerat att se Grey's Anatomy som börjar för säsongen ikväll. Tv:n vägrar visa kanal 5.

Jag är sur. Irriterad. Hängig. Så jag skippar det här idag.

6 kommentarer:

enligt O sa...

Nej men stackars! Riktigt hemskt med sådana dagar. Ta ett glas vin och andas!!! Det kan säkert bli en bra scen i en bok dessutom...

Pernilla sa...

Tack! Nu är tv:n igång! Min man. Han är en redig karl han.

Simona sa...

Sweetheart! Hurra för teknikern! Inte deppa, det blir bättre.
Puss puss puss

Åsa Hellberg sa...

Stackars dig, tänkte jag innan jag såg att tv´n var igång.
Att du hade haft en skitdag blev av någon konstig anledning mindre viktig i förhållande till Grey´s...vilket väl säger en hel del om mig är jag rädd.
Men jag vill att du ska bli frisk, det vill jag!

Pernilla sa...

Simona, puss puss puss.
Åsa - he he. Jag fattar! :)

Z sa...

Jag var också på jympa igår. Men jag såg ingen mamma som svettades med tokiga trosor eller blod på gympadräkter... Vi var i Snättreingeskolan. Var ni i närheten?