tisdag 5 oktober 2010

Jag ser på tv idag

Jag har sett "Jim's värld". Stod bara ut i cirka 5 minuter.
Jag har sett på SVT typ halva dagen. Bl.a. sett Magnus Utvik tipsa om pocketböcker och sett Hillevi Wahl intervjuas.
Jag har sett någon dokumentär om en åttabarnsfamilj. Stod ut i cirka två minuter. Pust.

Nu har jag ätit lunch framför Skavlan. Nyss intervjuades barn, frågan var om de var nöjda med sina föräldrar. En tjej sa "när mamma är arg på oss så gillar hon oss i alla fall."

Kunde ha varit mina barn som sa det. Försöker ständigt väga upp mina utbrott med hur mycket jag älskar dem och att man kan vara arg på varandra och ändå älska varandra. Att man faktiskt blir mer arg på personer man älskar, än de man inte älskar.

Nu ska jag ta mig en dusch och göra mig redo för en lång kväll med mina barn. De som vet att jag älskar dem även när jag blir irriterad på att de vägrar gapa vid tandborstningen, när jag blir irriterad för att ingen vill kliva först ur badkaret, blir irriterad när de har ropat på mig femton gånger efter nattning. De vet att jag älskar dem.

6 kommentarer:

Millimu sa...

Krya på dig Pernilla!

Kram!

Amanda sa...

P.S: Du inspirerade mig att plita ner mina bästa praktiska följebrev-tips i eget inlägg.

Detta fixar du galant!

Lotta sa...

Oj, vad jag känner igen det där! Antar att de flesta flerbarnsföräldrar irriterar sig på samma saker...:)

Z sa...

När ens barn vet det så känns det bra. Att vi älskar dem för evigt. Vad än livet hittar på.

Åsa Hellberg sa...

Visst var ungarna i Skavlan sköna? Såg du den första lille professorn?

Pernilla sa...

Hur sköna som helst! :) Och absolut, professor var ordet!

Tack Millimu! Mår bättre. Fast lite matt.
Amanda, jag såg det. Tack. Och ja. Visst kan man. Men det finns så många val...

Lotta och Z, eller hur!!