tisdag 5 oktober 2010

Följebrev...

Jag började ju fila i somras men sedan fick det vara. Och nu har jag börjat fundera lite igen.

Jag är superbra på att skriva personliga brev till mina jobbansökningar. Superbra. Jag kommer alltid till åtminstone intervju, ofta kommer jag hela vägen. Så länge jag söker jobb som är inom mitt kompetensområde förstås. Ibland har jag sökt lite andra jobb, som en chansning, men det har inte fungerat. Får jobba på det lite...

Men det här... Det är så luddigt. Hur mycket ska det stå om boken? Hur mycket ska det stå om mig? Hur mycket ska det stå överhuvudtaget? Arrrrrgh!

5 kommentarer:

www.malinrocaahlgren.com sa...

max 1 A4 totalt. Några rader om dig själv bara. En kort presentation om boken. Tänk teaser så att man blir nyfiken ;)

Ninas skrivarlya sa...

Det är verkligen en djungel det där. Det står lite olika på olika sidor,så man får helt enkelt plita ihop något som man själv kan stå för. Boken ska presenteras som en "baksidestext" har jag läst på en massa ställen, och det är ju inte det lättaste att få till en sådan! Hu!

Lycka till med följebrevet! :)

Annelie sa...

Någonstans såg jag ett tips om att skriva hur idén kom till och lite om själva skrivandet. Hände något särskilt? Små detaljer som gör läsaren intresserad av ditt manus och dig.

Amanda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Amanda sa...

Japp, tänk baksidetext! Det är mitt allra bästa tips, så gjorde jag. Då wow-ar du och 'gör lite jobbet' åt dom också. Skapar ett "Oj, här är nån som kan skriva, som fattar grejen, nån vi kan jobba med"-intryck - plus i kanten.

Max 100 väl valda ord är lagom. Om manuset.
Så här:
http://www.bokus.com/bok/9789137136363/doden-pa-en-blek-hast/

Lycka till!
/Amanda