onsdag 23 januari 2008

Bloggutmaning

Jag har blivit bloggutmanad av Catharina så det är bäst att lyda...

Sju sanningar om mig:

Något som andra har insett före mig… Jag är tokberoende av internet. Om det ligger nere mår jag nästan fysiskt dåligt. Bara vetskapen att världen finns där, öppen, gör att jag känner mig glad.

Jag blir irriterad om jag inte får skriva lite varje dag.

Jag är urdålig på huvudräkning. Och procent. Och… eh… all matematik när jag tänker efter. Fast när vi köpte vårt hus räknade jag rätt och banken fel, det höjde självförtroendet lite.


Bild från http://www.writers-edge.info/

Jag är paniskt rädd för inbrott och lämnar lampor och radio på när vi inte är hemma. Jag vet, man får inte göra så. Jag gömmer även min dator på olika ställen när vi åker bort, ibland har jag svårt att komma ihåg var jag gömde den. Allt för att överlista eventuella tjuvar. Det är delvis också därför som jag inte lägger ut namn på fler än mig i familjen här på bloggen… Jag vet – jag borde förmodligen söka hjälp…

Jag är mycket effektiv och välplanerad. Jag kan bli irriterad om t.ex. en tidplan spricker. Även om det bara handlar om att gå ut och gå och jag kommer iväg senare än jag hade tänkt. Blir irriterad på mig själv för att jag känner så.

Jag läser konstant. Tidningar, böcker, på nätet, på mjölkförpackningar. Kan inte gå förbi en anslagstavla utan att kolla vilka saker som säljs. Jag som inte ens gillar att köpa beggat… När jag läser är jag rätt okontaktbar och min man säger ”Pernilla har hittat bokstäver…”

Idag köpte jag påläggsskinka i en liten kött/charkaffär istället för på ICA. Jag vågade inte fråga om vad den innehöll eftersom jag dels kände mig dum för att jag inte vet om de tillsätter saker eller inte och dels för att jag kände mig dum för att fråga ifall de verkligen har schyssta saker. Ville inte göra dem ledsna… Så jag köpte skinka utan att veta om den är pepprad med E621 och annat äckligt men jag frågade i alla fall hur länge den håller och svaret var en vecka, då borde det ju inte vara en massa tillsatser i alla fall. Arrrgh. Känner mig helt hopplös!

Så. Då utmanar jag....
Pia, Paulina, Camilla, Annika
Får höra era 7 sanningar om er själva!

För övrigt hostar fyraåringen på och ettåringen åt just upp lite pärlplattspärlor. Tror jag fick ut alla....

1 kommentarer:

Catharina sa...

Oj, vi är nog ganska lika!! Jag är också löjligt beroende av datorn och Internet. Pinsamt faktiskt. Och jag blir också otroligt irriterad när tidplaner spricker. Fick som feedback av min förra chef att ibland måste intressanta diskussioner få "vinna" över att hålla tiden exakt på en konferens... Eh... jo, det är klart, så måste det få vara, men jag är lite av en tidsfascist. Slutar lyssna när föredragare drar över tiden, då sitter jag bara och irriterar mig på att de inte blev klara i tid!!

Kul att du antog utmaningen!