måndag 28 januari 2008

När jag går på jympa



Var på friskispass igår igen, Core. På Core är folk mer välklädda än på andra pass. Jag tänkte därför inte klaga på någons klädsel idag, däremot tänkte jag tala om hur himla snygg jag själv är när jag skuttar på friskisgolvet…

För att börja med klädseln.

Turkos eller rosa tröja från Casall. (87 87, vart har du tagit vägen nu?)
Svarta (som övriga 98,5 % av friskismotionärerna, som jag konstaterade förra veckan) byxor från Casall, som räcker till mitten av vaden eller så. Heter det trekvartsbyxa tro?
Nu kommer det värsta. SKORNA. Jag har grymma komplex för mina skor. Svarta Nike Air från ???

Det är hög tid för nya skor, jag har bara inte hunnit till Löplabbet än. Det är det enda stället man kan köpa träningsskor på. Gå in på Stadium så får du en tuggummituggande liten spädgris som ”hjälper” dig. Är såååå trött på Stadium. Har själv jobbat där och man kan ju lugnt säga att personalen inte direkt utbildas väl i produktkunskap. Inser just att mina Nike Air är från stadiumtiden. Inköpta med personalrabatt. Inser också att jag slutade mitt jobb där 2001, det innebär att det verkligen är hög tid för nya jympaskor. Dock ser de som nya ut, jag kom liksom aldrig igång ordentligt med träning när jag slutade plugga och började jobba. Sedan började jag föda barn och eftersom jag är en sån där typ som spyr 3-4 månader och sedan får grym foglossning så är jag inte så jympig under graviditet. Men det är nog ändå dags för nya skor.

Så, det var klädseln det. När jag jympar så är jag högröd i ansiktet. Jag blir alltid röd i ansiktet. Om jag har varit ute en kort kort stund och fått luft på mig, då blir jag röd. Om jag badar eller duschar, då blir jag röd. Och står jag och skuttar i en halv minut, då blir jag röd. I högstadiet blev jag också röd, så fort jag behövde öppna munnen. Och eftersom jag var lika pladdrig då som nu, då var jag konstant röd.

Så. Tänk er nu en i 80-tals färger iförd människa som högröd i ansiktet skuttar omkring på friskisgolvet. Lägg till att jag envisas med att nästan stå på instruktören. Jag avskyr att stå längst bak eller i mitten. Jag måste stå nästan på, för att se hur man ska göra. Det jobbiga med det är att instruktören då gärna vill söka ögonkontakt och när det ska boxas (varför ska man alltid fånboxa på Friskis?) ska de boxas mot mig. Suck.

Inte nog med att jag står på instruktören. Jag sjunger med också… Så fort jag kan en låt måste jag sjunga. Allra helst om det är en spansk låt, då får jag glänsa lite med mina kunskaper… (Att jag totalt tappar koordinationen när jag koncentrerar mig på orden, det är en annan sak).

Sedan har jag ju också anledningen till alla mina friskisbesök. Den degiga magen. Den skuttar upp och ned medan jag trallar med och låtsas att jag är friskisledare…

Jaha mina vänner. Där har ni mig. På ett friskisgolv någonstans i Sverige.

6 kommentarer:

P-lina sa...

haha....var var det du tränade nu igen? tänkte komma dit med en kamera :-)

Kan se dig framför mig hihihihi.Nån gång ska jag dyka upp....det är ett löfte ;-)

Pernilla sa...

Åh shit. Jo, jag tränar oftast i .... eh.... långt bort. :) Tror de har fotoförbud faktiskt. ;)

annannadesign sa...

Tack för ännu ett fantastiskt inlägg! Jag ler...

Annika Munter sa...

Kanske är det dig alla de andra deltagarna bloggar om? Härliga beskrivningar, omöjliga att inte se framför sig.

Pernilla sa...

Tack vad ni är söta! :)

Olivia sa...

Du är så bra! ;-)