tisdag 1 januari 2008

GOTT NYTT ÅR!

I år är året då jag ska skriva min bok, börja träna ordentligt och gå ner mina 6 kilon som jag har kvar sedan min bebis föddes. Man kan ju tro att det var nyss men tyvärr inte... Hon blir ett år och en månad om en vecka... Man kan ju tycka att de där kilona borde vara historia för länge sedan... Undrar om det finns fler som har liknande målsättningar inför det nya året....?

Känns skönt att nyårsafton är över. Puh! Är inte stort fan av högtider, allt är så haussat och det ska vara så trevligt. Igår var jag så trött att jag nästan inte kunde hålla mig vaken till tolvslaget. Att vara tvåbarnsmamma med många projekt igång tog tydligen ut sin rätt...

Idag var barnen ytterst svårnattade och när de till slut sussade sött orkade jag absolut inget mer än att slösurfa lite och jag föll för en artikel med rubriken "Jag vill inte att leksakerna ska ta över" Här finns artikeln.

Hade hoppats på lite tips för jag för en ständig kamp mot leksaker, prylar och teckningar i hela huset! Det är helt galet, ungarna vinner hela tiden. Artikeln handlar om Frida som brukar jobba som inredare på programmet Roomservice och hon lyckas få sin 3,5 -åring att ha sina saker i sitt rum. Tyvärr fick man inget tips på HUR hon lyckas med detta, dock berättar hon att de gärna bygger saker av soffkuddarna och han får vara med och laga mat. VARFÖR gillar alla andra att laga mat med sina barn? Vad är det för fel på mig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läste också artikeln och började undra. Tycker bättre om att läsa om ungar som är vilda, högljudda och svårnattade istället för tvärtom, det får mig att känna mig som en bra mamma. Ha det bäst! mollymunter.blogspot.com/

Pernilla sa...

He he, då är jag glad om du återvänder till min blogg. Här finns mycket om ungar som är svårnattade.... Kram!