torsdag 10 januari 2008

Bokslut över dagen

Bild från http://www.atiger.se/pics/tvattstuga.gif

Dagens smutstvätt: 2 tröjor (2 per barn), 3 byxor (1 par för 4-åring, 2 par för ”jag vill äta själv ettåring”), diverse underkläder, 2 mjuka trasor som har använts till ettåringstorkning av mun, huvud, armar och jag vet inte allt. 1 pyjamas som var på ungefär tre minuter innan den blev dyngsur eftersom ettåringen inte förstår att det är färdigbadat när man är torkad, insmord och påklädd. Diverse kökshanddukar och 1 barnmorgonrock som blev blöt i samband med bad.
Min och makens tvätt ännu ej bokförd. Har vikt tre maskiner tvätt och kört tre nya och hängt och tumlat detta. Finns nu en ny fin tvätthög att vika imorgon. ”Det är en evighetsmaskin”…

Dagens disk: En maskin fylldes och kördes vid lunch. En till maskin är nu under påfyllning. Kvar på diskbänken står en långpanna som jag iskallt räknar med att maken tar imorgon när han är pappaledig. För det är sådant man gör när man är föräldraledig. Diskar och tvättar. Inte är det konstigt att vi har en hög, högare, högast elräkning. Obs alla språkpoliser! Jag kan komparera hög, jag bara leker.

Dagens bästa stund: När jag och tjejerna dansade till Bamses Dunderhits strax innan läggning.

Dagens sämsta stund: Se förrförra inlägget om pisslurarna. Eller när jag för femte gången idag sanerade barnstolen från allehanda kladd.

Godnatt internet, wherever you are.

3 kommentarer:

P-lina sa...

Åhh vad jag skrattade åt dina hörlurar! kan du inte hitta på en sån där hemmagjord headset variant till dom då ? hihi

kram

m family goes västerut sa...

Hittade hit via Mammamaraton (mollymunter.blogspot.com) och ville bara säga TACK för att du orkar berätta om dina vildbattingar. Har 2 själv i samma ålder, och jag är ibland redo att lägga in mig på dårhus. Detta MMMMAAAAAMMMMMMMMAAAAAAAAA från båda mina killar knäcker mig ibland. Phu, känns skönt att inte vara ensam i båten. Vi är för övrigt nyinflyttade i amerikansk småstad vilket inte gör saker o ting lugnare... Ska läsa mer vad du skrivit när jag behöver styrka! Tjingeling!

Pernilla sa...

ellemichelin, tack vad gullig du är! Kul att du gillar min blogg. Förstår att det känns extra jobbigt när ni är nyinflyttade långt hemifrån. STOR KRAM!

Paulina, jag tyckte att mössan som tryckte in dem var en rätt kreativ lösning... ;)