söndag 20 januari 2008

Helgen

Ville illustrera det här inlägget med egen bild men något är fel med
överföringen minneskort-dator så jag lyckas inte just nu. Blir lite lätt sur. Lånar bild av Biltema så länge
.

Eftersom min man är pappaledig på fredagar så har vi långhelger. Underbart!

Fredag:
Vi skulle köpa en cykelvagn och maken var negativ i affären och trodde inte att jag skulle orka köra båda barnen i en cykelvagn, han påstod att han trodde att det skulle vara för tungt men jag tror att han egentligen menade att jag var för vek. Dessutom var han nog lite snål.

Lördag:
Stora E och jag skulle jympa på Friskis och hon skulle köra "knatte" och jag "bas". Stora E vägrade låta mig gå ifrån hennes jympasal och grät. Det slutade med att jag var med på knattejympa och lekte hund, mask och spindel. Det var rätt kul men jag blev inte så trött...

Söndag:
Vi tog ut fredagens inköp på provtur. Maken bad om ursäkt för att han var lite tjurig i fredags. Vi cyklade och han fick med egna ögon se att cykelvagnen gick förvånansvärt lätt att köra. Solen sken, barnen satt i vagnen och vi fick luft och motion. Vi stannade på en äng och såg på de gröna träden och den blåa himlen och vi trodde ett tag att det var april. Vi åt bananer och lekte kull. Lilla E sov i cykelvagnen och missade allt det roliga.

Annars har helgen bestått av mycket socialt, har träffat många goda vänner och haft det bra!

Imorgon börjar min skrivarkurs! Nu ni, vänner. Nu ska jag lära mig att skriva, då kanske jag kan få till något av alla idéer jag har i huvudet. Kanske.

4 kommentarer:

Annika Munter sa...

Vad heter din lärare? MIn hette Erik Grundström, han var skit bra. Lycka till

P-lina sa...

Ni verkar ha haft en underbar dag,sklle också vilja ha en sån där vagn. Men dom är ju såå dyra... :-( tror inte Ellie tycker de är så kul att sitta där själv heller. Får väl låna nåt barn och skjutsa runt ;-)

Pernilla sa...

Annika, det är Anna Schultze som är min lärare. Hon var jättebra! Det var urkul på skrivarkursen, kul övningar!

P-lina, inte är det sååå dyrt med sådan vagn. Ca 1200:- Men jag tror inte heller det är så kul att sitta själv, kan inte hon sitta i vanlig cykelstol (vad heter det?) Fast hur länge får man sitta i en sån?

P-lina sa...

ingen aning....äger ju inte ens en cykel själv så nog blir det dyrt alltid hehe