fredag 18 januari 2008

Det är en djungel

Jag vill först klargöra att jag ÄLSKAR internet. Jag hade 32 brevvänner runt om i världen när jag gick i mellan- och högstadiet. När jag for till USA som utbytesstudent så hann jag inte riktigt med alla brevisar, behövde ju skriva till dem där hemma också. Tänk om jag hade haft internet! Då hade livet varit mycket, mycket enklare.

Nu har jag internet och det förenklar ofta mitt liv. Det förenklar absolut min möjlighet att hålla kontakt med folk jag vill hålla kontakt med. Det förenklar dock inte mitt och makens förhållande, vissa i förhållandet tycker att vissa andra i förhållandet sitter för mycket vid datorn på kvällarna...

Nu håller vi i alla fall på och planerar en liten återträff i Spanien. 1998 tillbringade jag en termin i Sevilla och "pluggade spanska". Vi blev ett gäng som umgicks och det var en mycket trevlig tid i mitt liv. Nu ska vi då få ihop den här återträffen. Vi bor på så spridda ställen som Sverige, Sydkorea, Schweiz, San Francisco och Angola... Alla är vuxna med viktiga jobb och en del av oss har familj och nu ska detta mecklas ihop. Vi ska ses en helg i Sevilla och jag och min lilla familj tänkte utöka resan till att bo på ett mysigt ställe vid havet någon vecka.


Bild från http://www.vincci-hotels.com/

Det är här det blir en djungel. Jag hittar massor med hotell men det går inte att förstå om det är ledigt, om det är bra, om man får ha med sig barn eller inte. Olika sökställen ger olika besked och jag blir komplett galen trots att (eller för att?) jag
1)är organiserad som få
2)behärskar både svenska, engelska och spanska rätt hyfsat
3) är rätt säker på vad jag vill ha.

Antagligen är det så att jag
1)vill få alldeles för klara besked
2) får för mycket information
3) är för kräsen...

Så - bloglovers! Har någon av er varit på ett superbra hotell vid havet, med pool, helst med fyra stjärnor, kanske med lite mat som ingår, nära Sevilla i Spanien (helst costa de la luz)??? I så fall tar jag tacksamt emot tips!

6 kommentarer:

Anonym sa...

kolla tripadvisor.com och.... hmmm... måste återkomma om den siten. SUPER!!!! Vi har alltid delat "reviewarnas" åsikter.

kram Jenny

Annika Munter sa...

Nej tyvärr inga tips. Jag är bäst bevandrad bland vandrarhem, och inga i Sevilla... Fyra stjärningt låter ljuvligt. Men är du säker på att du ska ta med familjen? Låter som ett gyllne tillfälle för lite time alone. Fast det kanske bara är jag som drömmer om sånt.

Pernilla sa...

He he. Kan ju säga att tanken har slagit mig - egentid icke att förakta. MEN- jag vill ju gärna visa upp mina sötnosar för mina gamla vänner. :) Dock tror jag att faderskapet nog får vara hemma på hotell med barnen en av kvällarna så jag får slå loss lite på stan med mina buddies.

Var faktiskt i Rom en weekend i höstas och träffade en av sevillavännerna och längtade då efter familjen... Fast det var bra härligt att dricka spumante och inte behöva jaga ettåring och bli avbruten av fyraåring... :)

Vi tänkte att vi var värda lite fyrstjärnigt när vi inte har åkt ngnstans på länge...

Pernilla sa...

Jenny, ska kolla tripadvisor. Jag brukar också tycka att andras kommentarer är bra.

m family goes västerut sa...

Jag har pluggat på CLIC i Sevilla ett halvår, men jag minns inte vilket år det var, måste ha varit tidigare... Ska fråga maken som också var med. En av de svenska tjejerna jag lärde känna där är nu gift med sin "intercambio" och de är bosatta med 2 härliga barn i Sevilla. Jag kan maila henne och fråga om hon har tips.
Återkommer på din mail.
L

Pernilla sa...

Men det var ju där jag pluggade!!! Men tänk om det var samma år!!! Åh, vore jättesnällt om du kunde få fram lite insidertips. gulligt av dig! Coolt att gifta sig med sin intercambio, min intercambio träffade jag bara en gång, han var helmärklig. Jag och min rumskompis delade på hennes intercambio istället... :) Ingen av oss gifte oss dock med honom... :)