torsdag 10 januari 2008

What's wrong with this picture?

Pernilla ska gå ut och gå i solen och lyssna på Mig äger ingen i sin mp3. Pernilla ska använda de nya hörlurarna som hon har köpt till sina missbildade öron i vilka inga hörlurar sitter kvar. Pernilla har stort hopp för de nya lurarna. Enligt Pernillas make (som brukar ha koll på tekniska saker) så är det bara att dra ut lurarna från "vindan" eller vad det kan kallas. Pernilla drar. Och drar. Och drar. Och drar inte mer för lurarna har lossnat. Pernilla blir arg, ledsen och irriterad. Tar de andra lurarna och måste ha mössa på hela promenaden, annars ramlar de ur.

Mig äger ingen är en sorglig bok. Särskilt för en som vet hur det är att växa upp bara med sin pappa och sin mamma långt borta. Det är jobbigt att lyssna på en sorglig bok på promenad i solen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan inte heller ha såna minahörlurar, de sitter inte kvar i en örat och gör ont i andra. Varför är man inte skapt som andra???

Pernilla sa...

För att vi är speciella. :)

Olivia sa...

Det är "roligt" men jag har exakt samma problem! Trodde jag var ensam... ;-)

Pernilla sa...

Trodde jag att jag också var. Skönt att höra! :)