onsdag 16 januari 2008

Veckans mat

TUR att jag var ute och gick igår och i förrgår! Regnet öser ner här hos mig.


Den här veckan äter vi:

Kyckling med röda linser, vitlök och ingefära. Ur Klaras GI-mat.
Fullkornspasta med köttfärs. Efter eget recept. Slänger alltid i lite frysta ärtor, morötter och persilja.
Fiskgryta á la Saltsjöbaden med råris. Ur Paulúns GI-mat.
Köttgryta efter eget recept med quinoa. Jag gör med nötkött, krossade tomater, lite vin, schalottenlök, lite olika rotfrukter och annat grönt som jag har hemma. Alltid persilja i, för järnvärdets skull.

J
ag brukar bara planera fyra rätter för det bli rester och sedan finns det alltid ngt i skåpen att ta till. Dessutom är det inte säkert att alla måltider äts hemma.

Började igår läsa Den hemliga kocken. Kommer snart inte kunna äta ett dugg. Jag är förbannad och så less på all skit man ska behöva proppa i sig.

Idag är det Friskis&Svettis med barnpassning. Håll tummarna för att det går bra idag igen.

Nä! Nu står den där lilla bajsmaskinen och trycker igen. Andra gången hittills idag och klockan är bara 9... Me don't like bajsblöjor...

4 kommentarer:

Unknown sa...

Wow, va imponerad jag blir! Tänk om man orkade/iddes planera så där i förväg - så mycket enklare livet skulle bli!
Gott lät det också, tur att det är lunchdags snart :-)

Anonym sa...

Tänka sig, jag blev så glad idag nä Mollie bajsat, så olika det kan vara... Maila mig hemskt gärna manualen annikamunter@hotmail.com
Ha det bäst!

Pernilla sa...

Åsa, jag postar ju inte listan den här veckan helt utan anledning... He he. Varje vecka är inte lika strukturerad. Dock skulle jag önska att de vore det. Tycker det är extremt skönt att ha det färdighandlat och färdigbestämt. Sparar massor med tid!

Annika, fixar! Och ja... det där brukar vara väldigt olika. :)

Pernilla sa...

Hmm, hittar inte var han har sparat manualen... Får kolla med honom ikväll.