torsdag 1 maj 2008

Futtiga stålar

har jag nu deklarerat... Att vara mammaledig blir man inte rik på direkt.

När deklarationsunderlaget kom lekte jag med tanken att sätta dit mina kråkor på en gång och skicka in med vändande post. Blev inte så... Varför ska man hålla på och skjuta upp saker? Att skriva under en förenklad självdeklaration är ju inte speciellt komplicerat... Jag har även ett HB och tycker alltid att det känns jättejobbigt att deklarera för men det roliga är att jag aldrig har haft någon verksamhet. Hade en idé för några år sedan som krävde ett bolag. Registrerade och betalade fort fort men sedan blev det inget mer... Så varje år sitter jag och fyller i prydliga nollor i några papper... Vet inte ens om det är så man ska göra men de har aldrig hört av sig och klagat så jag gör som jag alltid har gjort.

Maken, företagsmogulen, har minsann fått sin deklaration gjord av andra. Så bra en del har det.

0 kommentarer: