lördag 3 maj 2008

Vilken dag!

Shopping

Igår var en lång dag. Jag var i stan, provade minst 30 olika toppar, diverse olika byxor, fyra par skor och två klänningar. Kom hem med två blusar, en t-shirt, en vit hoodjacka från Esprit som var kärlek vid första ögonkastet, ett par shorts och ett par skor. Från Ecco. Var inte supernöjd med dem men de duger. Köpte även ett par solglasögon som maken tyckte var fula.

Kändisspotting
Såg Claes de Faire sitta och fika. Tog själv lunch på Robert's Coffee och hostade till lite när jag skulle betala och insåg att min hundring inte räckte. Kafé is the shit, ska nog öppna ett och bli rik. Insåg dessutom att jag inte är en äkta bloggare, kunde inte med att fota min mat. Förstår inte hur andra bloggare gör, skäms ni inte när ni fotar hit och dit för att lägga upp på bloggen? Jag fotar hemma istället så här är kvittot. Nästan lika coolt som foto på mig som äter på kafé. Eller hur!


Göra rätt för sig
Lämnade in deklarationen efter att ha letat efter Skatteverket. Jag visste ju att Skrapan numera är shoppingmecka men jag trodde jag visste var man gick in till Nya Skatteverket. Det visste jag inte. Fick gå runt ett stort stort hus.

Kvällsnöje
Blev hämtad av man och barn. Middag hos svärföräldrarna, in till stan igen. Såg Svansjön på Operan med svärmor, svägerskan och makens mormor. Otroligt vad de kan vippa på fötterna! Inte svärmor och kompani då. Fast de kan nog vifta rätt bra de med. De ska de få ge prov på idag då det är ANDRA CHANSEN här hemma. Andra varvet på huset. Pust. Håll tummarna för uppehåll.

Efter målningen ska vi grilla hamburgare. Bakade lite havrebaguetter häromkvällen, som vi ska ha till. Mumsiga!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag har aldrig hört talas om Claes de Faire. Vem är det???