onsdag 7 maj 2008

När jag slöar

Igår tyckte jag att jag inte gjorde något. När jag tänkte efter så insåg jag att jag hade hunnit med en hel del under dagen. Jag hade:

Cyklat till dagis och lämnat, cyklat hem.
Lekt med och läst för Lilla E.
Ringt tre viktiga samtal, bestämt två möten.
Gjort bokenkäten här i bloggen.


Legat på soffan och läst massor av sidor i Den inre kretsen. Blev lite rädd och var tvungen att sluta.
Dagdrömt lite om framtiden.
Funderat på att ta tag i sista uppgiften på ena kursen men bestämde mig för att en annan dag passar bättre… Till exempel idag. Det är en kul, men stor uppgift.
Kollat runt på några av favvobloggarna och kommenterat där man får. (Liten pik åt vissa som vägrar kommentarer och istället får finna sig i viss stalkning av mig).

Lunchat med Lilla E. Sanerat kök och barn efteråt.
Tagit emot barnens farfar som skulle hämta Stora E och vara barnvakt under en stund då jag skulle gå på möte. Mötet blev inställt och jag åkte istället och handlade medan farfar var poppis barnvakt. Allt gick fel, poststället hade 20 minuters kö (jag skulle ha frimärken) och på ICA var pantmaskinen trasig när jag för en gångs skull fick med mig panten till affären.

Vikt tvätt.
Tvättat tvätt.
Bytt lakan i alla sängar.

Lekt och byggt koja med barnen. Vilket genererade följande konversation:
Stora E: -Mamma får jag sova i kojan i natt?
Jag: -Nej
-Varför det?
-För du ska sova i din säng?
-Varför det?
Jag funderar febrilt och undrar varför man egentligen ska sova i sin säng och inte i sin mysiga koja. Drämmer till med det smarta svaret:
-För det är där man sover.
-Jaha.
???!!!! Hon slutade där. Jag förstår fortfarande inte hur hon kunde nöja sig med det där lama svaret.

Sedan hann jag också:
Laga middag.
Och umgås med vännen M som kom förbi och åt och lekte med barnen. Utfodra min far som kom på snabbvisit.

Titta på de desperata hemmafruarna. Som bara blir sämre och sämre men eftersom jag är en lojal typ så fortsätter jag.
Ha taktiksnack med maken inför kommande projekt.

Innan jag somnade läste jag ut Den Inre kretsen. Shit vad läskig och bra den var!

Men som sagt. Jag gjorde ingenting igår.

0 kommentarer: