onsdag 28 maj 2008

Utmanad

av Denise Rudberg att skriva allt bra man har gjort under de senaste sex månaderna.
Pust! Det blir en låååång lista det. ;)

Så here goes, allt bra jag har gjort de senaste sex månaderna: (utan speciell rangordning)

  • Jag bestämde mig för att gå en skrivarkurs, anmälde mig och gick. Det var superkul och lärorikt. Så lärorikt att jag numera inte är lika säker på att jag faktiskt KAN bli författare. Men jag kommer i alla fall att ge det ett ärligt försök. Snart.

  • Firat femårig bröllopsdag. Inte nog med det. Redan några månader innan bröllopsdagen firade vi 15 år tillsammans. Det är bra jobbat det!

  • Pluggat som en gnu. Under våren Medie- och kommunikationsvetenskap 15 poäng, Att skriva för webben 7,5 poäng och i november slutförde jag Praktisk projektledning 7,5 poäng.

  • Insett en hel del om min framtid. Gjort upp planer. Satt upp delmål.

  • Lärt mig väldigt mycket om mig själv. Och andra. Och vad jag tycker om det.

  • Planerat och genomfört återträffen i Sevilla. Otroligt bra gjort av oss! Och kul!

  • With a little help from our familj äntligen målat om huset! Det hade vi bara planerat i ungefär sex år.

  • Tillbringat mycket tid med världens finaste tjejer. Stora & Lilla E. De gör mig galen, både på ett bra och på ett mindre bra sätt. Utan dem fanns inget.

  • Seriöst tagit tag i det där med tomtköp och husbygge. Kan finnas en öppning snart. Kanske, möjligen, eventuellt.

  • Påbörjat barnboksprojekt med min älskade syster. Nu måste vi bara få tummen ur. Eller lite fler timmar på dygnet och mindre avstånd Göteborg-Stockholm.

  • Kommit igång med träningen ordentligt. Fast det är just nu två veckor sedan Friskis och jag såg varanda i vitögat sist. Pga besök och resa. Och med tanke på det socker-, fett-, kolhydrat-, alkohol- och kaloriintag som skett under dessa veckor bör jag hasta dit pronto. Skulle gått idag men barnvakteriet har upphört.

  • Blivit bättre på att prioritera vad jag vill göra och vem jag vill träffa. Fast jag har ändå mest träffat mina pluggböcker.

Sådärja. Var det inget mer? ;) Utmanar i min tur Jenny , Pia, P-lina och Linda

9 kommentarer:

www.malinrocaahlgren.com sa...

hej skrivarmamma
jag har lagt dig i min favoritlista på min blogg. hoppas e ok?

www.malinrocaahlgren.com sa...

hej skrivarmamma
jag har lagt dig i min favoritlista på min blogg. hoppas e ok?

www.malinrocaahlgren.com sa...

oops, vet inte vad som hände. det skickades 2 ggr. p.s jag läser oxå denise strlk 37 just nu.

Anonym sa...

Vilken bra idé att lista bra saker man gjort! Du har ju gjort massor, imponerande!

Hoppas tvätten torkar snabbt, trots paj torktumlare! Upp med fönstren/balkongdörr (om ni bor i lägenhet) och så upp med ski*en på en torkställning. Torkar snabbt som attan! :-)

Ha en bra dag!

Pernilla sa...

Malin, skoj att du hittat hit och lagt till mig på din lista! Tack! Ska genast kika in hos dig och se hur man har det som boendes i Spanien. Säg - har du en takterass? Blir nyfiken var på Costa Brava du bor! Har varit mycket i Gerona, Platja d'aro och där i krokarna. Me gusta!!!

Isa, tack för beröm och tips med tvätt. Hänger ofta ut på vår lilla torkställning. Måste nog köpa en till... Vi tog bort tvättvindan när vi flyttade hit, den var så dumt och fult placerad.

www.malinrocaahlgren.com sa...

japp, en takterass. lloret de mar.
:)

Bendel sa...

Hoppsan! Bra saker, jag gör bara förvirrade saker för tillfället, ställer in bregottpaket i frysen, bokar affärsmöte på midsommarafton, skriver dyslektiskt osv. Kommer jag på nåt så listar jag. En bra sak har jag kanske gjort, bokat resa till Italien som snart är dags.

Pernilla sa...

He he. Du Bendel. Jag kom på att vi visst hade bestämt något idag den 29... Det kom jag på för en timme sedan. Vi får omboka!

Bendel sa...

Är hemma nästan hela juli så vi ska nog få till det! Åker imorgon till Capri, om jag inte hinner skriva bralista innan jag far så kommer det en senare. Hej hopp!