fredag 30 maj 2008

Ica Maxi i torsdags

Stora E sitter i en sådan där bilvagn, ni vet med bil fram och kundvagn bak. Lilla E får finna sig i att sitta i kundvagnens vanliga tråkiga barnsits – lillasyster som hon är.

Under shoppingturen kör Stora E och pladdrar på som vanligt. Det är lite svårt att höra henne uppifrån där jag befinner mig, eftersom hon är inkapslad i bilen och pratar åt helt fel håll.
Hör hur jag flertalet gånger säger: -Nu hör inte jag vad du säger.

När vi har handlat klart och lämnat påsarna i bilen och går in för att lämna tillbaka vagnen tjatar Stora E om att få åka rutschkana. Jag säger nej, hon tjatar, jag säger nej, hon tjatar och jag säger nej.

Då säger hon:
-Nu hör inte jag vad du säger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, de är roliga och väljer vad de vill höra!! Underbart att läsa om era dagar som verkar påminna en hel del om våra.

Trevlig helg!

Pernilla sa...

Det finns inte bara en av oss - vi är fler! Det är alltid lika skönt att veta!
Kram på dig och trevlig helg du också!