fredag 9 maj 2008

Vad ska jag välja?

Idag har jag haft en händelserik dag och har svårt att välja vad jag ska blogga om. Om du är trött räcker det att läsa det som står i fetstil. Då får du ut det viktigaste. ;)

T.ex skulle jag kunna berätta att jag har köpt en ny påfyllning av mitt nya favoritte från "In the mood for tea" på Norrtullsgatan.

Eller så kan vi snacka shopping. För många många år sedan efter en shoppingtur i London myntade min mor och hennes väninna uttrycket "som man shoppar får man bära". Det stämde på mig idag. Helt orutinerat började jag äventyret med att storhandla på Apoteket och la därtill till tunga block på Akademibokhandeln Tidningsknarkare som jag är så snodde jag även åt mig ett ex av Studentmagasinet, såna glassiga tidningar fick man minsann inte när jag var heltidsstudent. På Pressbyrån hittade jag äntligen Passion for business (vågade dock inte fota så jag får väl glömma att vinna en bok) och drickan jag köpte var två för en och då kunde ekonomen (?!?) i mig inte låta bli mitt gratisexemplar. Det blev sjukt tungt och i slutet av dagen hjälpte det inte att fötterna var instoppade i fotriktiga eccoskor....

På tal om studenter, jag var
även inne på Studentpalatset och lånade toan och insåg att alla studenter idag har glassiga Macs, hur klarade vi oss utan laptops på 90-talet?!

Skulle även kunna blogga om kläderna jag provade på Lindex, varför måste alla se gravida ut nu?! Diggade dock provrummet stort! Lindex, Odenplan. Schysst guidning.


Såklart hängde jag inte enligt instruktionerna och höll på att ta med mig fel kläder till kassan eftersom jag sedan läste enligt instruktionerna...

Är förresten mellan två storlekar och valde länge på om byxorna skulle sitta åt så att det var snyggt på benen och rumpan men med degmage ihoptryckt eller med lite mer baggy look och smalare mage. Gissa vad jag tog? Efter väldigt mycket ångest blev det såklart den större storleken för jag insåg ju att det skulle se bättre ut. Måste nu bestämma mig för att gå ner mer eller gå upp lite... Tror jag bestämmer mig för att gå ner men resan till Spanien lär ju göra att jag går upp. Har hört att vin har lite kalorier i sig...

Kändisspotting! Säkert såg jag fler eftersom jag rörde mig runt hela stan idag, men jag är så dålig på det där att de i princip måste ramla på mig. Mötte en lugnt promenerande Kristina på Kungsgatan, bärandes en laptop. Såg trött ut. I tunnelbanan stod långa långa Jonas Hassen Khemiri som en gång föreläste på skolan jag jobbar på. Då var han så bedårande och söt att jag nästan kände mig som mina 14-åriga elever. Lite samma känsla idag. Intressant notering är att de kändisar jag såg idag är skrivande sådana.

Skulle också kunna blogga om hur vidrigt jag tycker att det är att åka tunnelbana. Särskilt i rusning då en kärring lutar sig mot mig och hennes naglar råkar rispa min rygg. UUUUÄÄÄ. Jag lider tillräckligt av att sitta på ett säte där jag inte vet vem som har suttit före mig. Kräks! Är väldigt imponerad över vänner inom vården som klarar av riktigt äckliga vätskor från främlingar....

Nu har världens bäste make lagat mat och tycker att jag ska lägga ner bloggen för han har minsann 73 olästa mail som han klarar att ignorera ett tag. Och det tycker jag att han har rätt i.

Trevlig helg bloglovers!

2 kommentarer:

Catharina sa...

Alltså, jag beställde en prenumeration på Passion for Business, då känns det orättvist att den nu finns i affärer men INTE i min brevlåda :-(

Pernilla sa...

He he. Förstår känslan. Lät bli att beställa en pren till första numret för att jag visste att det skulle bli sådär. Men jag gillar tidningen så jag ska nog beställa en prenne nu.