söndag 17 augusti 2008

En morgontrött mammas bekännelser

Stora E vaknade inte riktigt lika tidigt som vanligt idag. Nej, idag väntade hon till 06:23. Då ville hon bygga med Lego. Jag gjorde en snabbförhandling som föll ut precis som jag ville. Mitt argument var TV-tittande... Jag är en dålig dålig mamma. Jag ger mitt barn valet att se på TV när hon vill vara kreativ och bygga med Lego.

Så slog jag på TV:n. Det visar sig att Barnkanalen verkligen inte förstår föräldrars behov. De börjar sända klockan 07. Kom igen. 07? Det är ju sovmorgon i en barnfamilj! Tack och lov finns det andra kanaler som förstår trötta föräldrars behov. Dock var det någon där som också var trött idag, de sände Dora på norska. Stora E kom och sa att de har bytt röst på Dora och hon pratar bara "som engelska" hela tiden...

2 kommentarer:

Joakim sa...

Tack för din kommentar på min blogg. Kul! Bra blogg har du men det har jag nog redan sagt.

ha de

Pernilla sa...

TAck igen. :)