söndag 31 augusti 2008

Snart måndag!


Brukar gilla måndagar. När jag är mammaledig och lugnet lägger sig i huset på måndagförmiddagen. Alltså, när Lilla E var lite mindre och vi blev kvar hemma och såsade lite. Nu är det annat. Har lite lätt ångest inför morgondagen.

Vi är inne i racet. Imorgon ska jag på kurs på mitt nya jobb. Innan kursen ska jag lämna på dagis för sedan måste maken lämna + hämta de resterande sju kursdagarna. Nu börjar logistikproblemen och planeringen.

Vissa har problem att få till det. ;) Jag säger bara:

-Morgondagens kläder framplockade till både barn och mor.
-Väskor packade till både barn och mor.
-Varma skor inhandlades i fredags åt båda barnen. Inga åt mor för fyraåringen gick inte med på det.
-Varmare kläder togs fram ur klädkammaren och tvättades. I fredags. Lilla E får finna sig i att ärva utomordentligt bra P.O.P. kläder från very very last season. Har tröttnat på att pröjsa dyrt för saker som knappt används. Helt klart roligare att vara bebis nummer ett...
-Frukost finns i kylen.

Jag vet. Jag är äckligt förberedd och ordningssam. Ändå går "allt" åt fanders just nu.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas allt gick bra i morse. Ha det så roligt på kursen. Det viktigaste brukar vara att få lära känna sina nya kollegor, inom konsultbranschen är det viktigt att känna till vad andra är bra på, att kunna dela kompetens inom bolaget är en av konkurrensfördelarna konsultbolagen brukar vilja framhålla.

Anonym sa...

Hoppas att ni slapp superstress imorse! Jag är omåttligt impad av din organisationsförmåga.Tycker att jag är rätt bra på det själv men du slår mig med hästlängder. Tack för inspiration!!

Hoppas att kursen går bra också. Alltid kul att lära sig nya saker!

Pernilla sa...

Ulrica, det gick finemang. Kan säga att effektivitetshitler i mig fick kämpa hårt för att stå ut med allt ologiskt... Pust. Hur svårt kan det va? Men det var trevligt och massor av tid fanns för att knyta kontakter. :)

Isa, tack själv! Morgonen gick bra tills precis när vi skulle gå. Då grät båda av olika anledningar och jag var halvklädd för jag inte ville snoras ned. Men allt fortlöpte enligt schemat och gick finemang. Puh.

Catharina sa...

OJ, jag är grymt impad av strukturfascisten :-) Att du lyckas! Jag var sån, ordningsam och förberedd, men det försvann nånstans medans jag pluggade på universitetet. Vet inte om maken har haft ett finger med i spelet, eller om jag har blivit lat helt enkelt...

Anna-Karin sa...

Hihi, you go girl! Det där är modellen för att överleva.

På kvällarna här fixas alltid (av mig såklart...):
- Klädhögar till båda barnen
- Mellislåda
- Varsin ryggsäck med rätt tillbehör för rätt dag tex gympa el biblioteksbok

Maken får själv fixa sitt men ibland undrar jag om jag skulle behöva blanda mig i det också med tanke på tiden det tar på morgonen för honom att få endast sig själv iordning...

Pernilla sa...

Catharina, jag tror att du kommer att få tillbaka dina kunskaper inom området mycket snart. Så fort han blir lite större den där sötnosen du har runt din barm. ;)

A-K, intressant det där. Att maken också skulle behöva packas för... Intressant är att jag skulle kunna packa för min man - och få med allt. Motsatsen skulle aldrig fungera!