lördag 2 augusti 2008

Mer jobb än man kan tro

Tar en liten lunchpaus i allt städande och njuter av att läsa en hel artikel ifred (familjen befinner sig på annan ort).

Förläggare/förlagschef Richard Herold intervjuas i dagens DN. (Hittar ingen länk, finns förstås i pdf-tidningen). Han arbetar på förlaget Atlas som gav ut Åsa Linderborgs bok Mig äger ingen. Det var smart av dem.

Han säger:
"...och det är mycket mer arbete med en text än vad gemene man kanske tror."

Det var just det jag började ana.
Lite som med min städning. Mer arbete än man kan tro.

2 kommentarer:

Joakim sa...

Hej!

Vilken bra blogg du har hit kommer jag återkomma. Det får jag ta och skriva några ord om på min egna blogg.

Ha de gott / Spanarn

http://hygienkonsult.blogspot.com

Pernilla sa...

Tack, det var snällt. :)