torsdag 21 augusti 2008

Oj vad livet är jobbigt

Jag skolar in Lilla E på dagis. Jag har kommit loss två dagar från jobbet och då har jag avlöst maken som redan har skolat in henne i en vecka. Efter ett utdraget utbrott från Stora E kom jag med Lilla E 20 minuter försent till hennes avdelning. Efter ungefär 10 minuter skickade de hem mig. Jag ska återvända 13:30. Det här med dagisinskolning är ju jättejobbigt. Käre make. Jag förstår inte varför du klagar så. Det är ju inte ett dugg jobbigt.

Todeloo. Nu drar jag till Friskis & Svettis på lunchpass. (Frågade dagis om lov och jag fick).

2 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Hade en grymt bra "inskolning" för lillebror idag. Det tog 1 minut och han var nöjd och glad. Men det blir värre för storebror nästa vecka tror jag. Brukar väl vara så, småsyskon liksom bara hänger med...

Ta det lugnt på Friskis. Du grundade väl med kladdkaka imorse?

Pernilla sa...

SKÖNT! Ja, småsyskonen är lite coolare så. De har ju hängt med på allt från start så inget är nytt för dem.

He he. Ingen kladdkaka imorse och det märktes. Det var mycket jobbigare idag! :)