söndag 31 augusti 2008

För fem år sedan...


Jenny undrar vad vi gjorde för fem år sedan och vill ha bildbevis. En som läser hennes blogg var i London och partajade. Själv var jag på ett helt annat ställe i livet just då.

För fem år sedan var jag gravid med Stora E. Jag var i vecka 25 och hade nyligen slutat spy. Magen växte och jag laddade allt jag kunde för att bli mamma. Läste alla böcker, skrev en omfattande graviditetsdagbok åt "Gubban" som vi kallade magen. Jag var säker på att hon var en pojke och skulle heta Hugo. Maken var säker på att det var en tjej. Jag och mina gravida nätkompisar undersökte marknaden grundligt och bestämde gemensamt vilken vagn, bilstol och spjälsäng som var bäst.

Det pysslade jag med för fem år sedan. Och du?

6 kommentarer:

Anonym sa...

För fem år sen lärde jag känna dig!

Kram

/ulrica

Pernilla sa...

Tänk att det har gått fem år redan! Kram!

Unknown sa...

åh vilken härlig bild!
imorgon ska jag kissa på ytterliggare en ägglossningssticka... hmm sådär sugen kan jag ju säga att jag och sambon är...

kram

Catharina sa...

För fem år sen (i mars) började jag jobba efter att ha exjobbat klart :-) Och för mer exakt fem år sen (typ oktober) flyttade jag till en underbar och billig lägenhet i Midsommarkransen, fortfarande känns den som mitt första riktiga hem i Stockholm och jag är fortfarande kär i förorten. Bara namnet liksom ;-) Underbart. Närförort i dess rätta bemärkelse, nu när jag sitter i "ytterförort" och dessutom har 10 minuters promenad till tunnelbanan...

Jenny med ägglossningsstickorna - så länge de ger utslag så kör på! Jag kissade i tre veckor utan utslag, sen gick jag till doktorn och fick utskrivet ägglossningsstimulerande medel, då blev samlivet ännu mer inrutat ;-)

Anna-Karin sa...

5 år sedan, tänka sig! Tänk vilka bekymmer vi hade om barnvagnar, bilstolar och profylaxandning. Inte fattade man att efter bara 5 år ägnar man sig åt att lösa konflikter mellan helilsk 4,5 åring och galen snart 3-åring (samtidigt som man ammar alltid hungrig bebis). Betydelsen av rätt bilbarnstol har liskom minskat något...;-)

5 roliga år av Järngängande har det i alla fall varit!

Kram, kram!!!

Pernilla sa...

Jenny, pust. Hoppas det fungerar snart. Kan förstå att man tappar lusten... Kram till er!

Catharina, hoppas att ytterförorten ändå har några fördelar. ;)

A-K, när man tänker på det nu inser man hur komiska vi var! Men jag håller med! Det har blivit några härliga år! Kram tillbaks!