onsdag 6 augusti 2008

Helsinki

Farmor har åkt sin sista resa över havet och är nu begravd på hemmaplan. Igår när vi for ösregnade det och idag tog Helsingfors emot med strålande sol. Det är nästan så att det känns som att Stockholm grät för att hon åkte och Helsingfors var glad att hon kom tillbaka.

Imorse vaknade jag tidigt och hann med en morgonpromenad på däck, så mysigt. I nattlinne under jackan och finskor... (Hade ju inte riktigt planerat in sådana aktiviteter). Det var jag, mina lurar och en härlig havsutsikt. Och så två rökare som var ute och förpestade min morgonluft med de gav upp fort.

Min kära syster och jag åker hemåt alldeles strax och medan lillasyster sover middag i hytten hittar jag såklart internet... När hon har vaknat ska vi jobba med vårt projekt - barnboken.

2 kommentarer:

Millimu sa...

Pernilla, fint skrivet om Stockholms sorg och Helsingfors glädje!

Kram till dig!

Pernilla sa...

Tack M! Kram tillbaka!