söndag 17 augusti 2008

Kladdkaka is the shit

Idag skulle vi ha trevligt fikabesök och jag och Stora E utnyttjade Lilla E:s tupplur till att baka. Det blev kladdkaka. Väl rörd av Stora E.


Gästerna kom och vi fikade mumsig kladdkaka med vaniljglass. De hade många tips inför vårt stundande husbygge, de bygger med den husleverantör vi förmodligen väljer.

När de gick hem var det en kort stund tills mitt friskispass. Jag insåg att jag skulle jympa med kladdkaka som grund. Mycket smart. Försent för annat mellis bytte jag om och drog till träningen.

Så började passet. Jag kände mig stark. Jag hade flås. Jag svettades men blev inte riktigt trött. Jag hoppade lite högre än vanligt och gjorde djupare armhävningar än någonsin. Jag skrålade med i alla spanska låtar (tre). När nedvarvningen började undrade jag vad ledaren höll på med, var tvungen att kolla klockan för att inse att passet var på väg att ta slut. Jag hade mer att ge.

Nästa pass grundar jag också med kladdkaka, det verkar vara en bra dopningsmetod.

4 kommentarer:

Perny sa...

Sockerrusch :D

Anonym sa...

Hej... åh jag är lycklig...vilken underbar blogg du har. Känner igen mig i massor av det du skriver, men du får ju ner det i bokstäver..jag bara tänker att jag borde skriva ner det och det. Vill också skriva .....tror jag ska börja...ngn dag. Kram Carina

m family goes västerut sa...

Nu till hösten tänkte jag börja träna igen efter sisådär 5 års grundande med kladdkaka, måste vara i toppform utan att veta om det!

Pernilla sa...

Perny - förmodligen. :)
Carina - tack, vad söt du är! Klart du ska börja!
Linda - he he, förstår du vilka rekord du kommer att slå!