fredag 1 augusti 2008

Vuxenfest eller inte?

Seriöst! Jag håller helt med! Ibland vill man verkligen slippa höra "mamma mamma mamma" på repeat. Till mig, eller till ngn annan mamma. Och bara få säga en mening klart. Vilket inte är en självklarhet runt vuxna heller, bör tilläggas.

Med detta sagt så vill jag bara säga att jag älskar mina barn mer än något annat men ibland får man komma ihåg att en mamma är bara en flicka som har råkat bli stor.

Ikväll grillade vi med goda vänner. Det var inte en vuxenfest men när Lilla E hade lagts röjde Stora E med kompis på. Såhär kan det se ut när man tar ledigt från mammarollen en stund, och sitter på altanen och pratar och dricker gott vin med andra vuxna:


"Jag vet! Vi öser ut hälften av alla leksaker på vardagsrumsmattan! Det är en kul lek!" Det finns ett stort E som kommer att få städa, städa, städa imorgon. På söndag kommer ju fotografen. Mamman i familjen är lätt hysterisk.

Tillägg: Maken förklarade just att bygget var en bil. Väskorna låg längst bak i bagageluckan, kuddarna är själva bilen. Vad allt det andra är - det förtäljer inte historien...

4 kommentarer:

Perny sa...

Vilka kuddar?

Pernilla sa...

Ha ha! De ligger längst fram. Beige. :)

Anonym sa...

Vi var på grillfest igår, C & O skötte sig exemplariskt (NOT!) och var vakna tills vi skulle hem vid ett snåret... ALLA andra barn sov men inte våra - suck!

Kram Maria

Pernilla sa...

Partypinglor som sin mor. :) Visst är det underbart! Förra veckan när vi spontangrillade hos vänner var Stora E den enda som var vaken till slutet. Förutom vi vuxna då... :)