fredag 22 augusti 2008

Tre hemligheter

Eller, tre saker inte så många vet. Om mig.

1) Jag vet inte i vilken tunna man ska lägga vad när man återvinner saker. T.ex. får papperspåsarna alltid följa med hem för jag vet inte var de ska läggas. Om jag säger att min make vet exakt så förstår ni hur många gånger jag återvinner, jämfört med hur många gånger han gör det.

2) Jag vet inte hur man äter sushi. Jag kan inte äta med pinnar. Har försökt lära mig men det går inte. Dessutom går det ju aldrig att bita av de där sjögräsrullarna och en hel får inte plats i min lilla mun. Kniv och gaffel känns helt befängt och fingrarna känns inte helt okej.

3) Jag börjar misstänka att jag är arbetsskygg. Kan man inte få jobba som professional blogger eller så?

Nu utmanar jag Millimu,
Frida , Linda och alla som känner sig (ut)manade.

5 kommentarer:

FRIDA sa...

Hej!

Tack för boktipset! Jag har också hört att han är bra. Det har varit en jättestressig vecka men jag försöka bli lite bättre på att svara på dina kommentarer.

Jag gillar utmaningen, verkligen något att klura på!

/ Kram Frida

FRIDA sa...

Jag ska försöka menar jag såklart ;-)!

Helena V sa...

Hahaha - den annonsen var riktigt skoj. Det är inte ofta jag skrattar så mycket!
Ja, vill man testa sitt förhållande kan man renovovera, sälja eller liknande :-) MEN vi tycker det värsta var försäljningen och hålla allt fint och stylar så det har du bakom dig. I nybyggnaden kan man alltid ta en paus och bara vara ett tag (så länge det inte gäller att inte ha vatten....)
Ha en bra helg!

Helena V sa...

Menade att Blocket annonsen var skoj.

m family goes västerut sa...

Har nu gett tre bevis på min driftighet som inte så många vet... Det tog sina dagar...
Kram!