tisdag 19 augusti 2008

Slåssungen får sitt straff

Lilla E är riktigt våldsam just nu. Hon slåss, bits och nyps. Och så fort hon får en chans drar hon storasyster i håret. Storasyster slår inte tillbaka, hon skriker högt när hon blir misshandlad men ger ej tillbaka.

Efter middagen satt hon och ritade en teckning.
-Jag ska göra en ful teckning.
-Varför ska du göra en ful teckning?
-Jag ska göra en ful teckning åt Lilla E för hon bara slår mig hela tiden.

Hon ritar klottrigt och snabbt och säger sedan till Lilla E:

-Varsågod lilla...
-Mamma, får man säga slåssunge?
-Ja det får man.
-Varsågod lilla slåssunge.

Vilket straff.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Läser och ler igenkännande. Har exakt samma situation här hemma med lillebror (3 år) som är på storasyster (snart 5) precis hela tiden. han är verkligen pest när han sätter dne sidan till.

Men så är han ju världens sötaste, charmigaste och roligaste lille kille också. Och det vet de ju om, de små slåssungarna! :-)

Pernilla sa...

Ja, det är galet medvetna om att de kommer undan med det mesta. Typiskt småsyskon. Sa storasystern bittert...

Unknown sa...

Jag har samma situation här, fast det är min ond fru som slår mig hela tiden. Får jag beställer en fulteckning till min slåssvuxen?

Pernilla sa...

Du får flirta med Stora E men jag tror att det ska gå bra, hon vill ha en blå bil "som Jason har".