lördag 2 augusti 2008

Städfynd

När jag röjde gästrummet igår så hittade jag en underbar pärm. Rosa med bubblor i olika färger på. Så öppnade jag:

Sedan började jag bläddra och av berättelsernas karaktär kan man lugnt säga att de är skrivna under min högstadietid, med starka Mitt Livs Novell-influenser... Heh. Eftersom det trots åren som har gått känns pinsamt att läsa får ni bara se ofullständiga stycken... På tal om att våga visa eller inte...


Ett utdrag ur en rafflande kärlekshistoria där huvudpersonen har snott killen som kompisen var kär i:


I berättelsen nedan är huvudrollsinnehaverskan (det är alltid tjejer) en rebellisk tonåring som skolkar från skolan. Det var nog en slags önskedröm från fröken ordentlig. Jag har även redigerat väsentliga detaljer som ni ser...



Så vad tror ni? Ska jag skicka in de färdigskrivna manus som jag tydligen hade i byrålådan? ;)

3 kommentarer:

Perny sa...

Lite svårt att avgöra på det lilla :) men för tusan, det var ambitiöst för en tonåring vill jag lova :)

Kanske går att göra om lite och avända sig av i en mer bearbetat story?

Pernilla sa...

He he. Jag tror jag gör om helt. Men jag tycker att jag var rätt duktig ändå. Höll perspektiv bra och hade valt bra tempus. Och välorganiserad! :)

Bendel sa...

Känner igen mig i det där! Hade även en egen bok som jag sparade viktiga ord i.