måndag 7 juni 2010

Det blev måndag

Jag var totalt oförberedd. Jag hade gått ner i sommarlovsmode redan och förträngt att det skulle bli en alldeles vanlig måndag.

Helgen var hektisk. Sjukt hektisk. Någon i familjen föreslog för några veckor sedan att Stora E skulle börja spela fotboll. Någon i familjen visste inte att det betydde att någon i familjen skulle behöva stå fem timmar på en idrottsplats på en ledig söndag och sälja fikabröd. Någon i familjen önskade sig aldrig ett fotbollsmammeliv. Någon har tydligen fått det.

Jag behöver en ny helg! Jag vill ha upprättelse, jag vill få tillbaka timmarna jag förlorade!

8 kommentarer:

Malin W sa...

Oj, oj, oj...

Vill inte skrämma dig men fikaförsäljning på en söndag är bara början...

Sedan kommer försäljning av kakor, sockar, godis, tandborstar, bingolotter och korv. För att inte tala om biltvätt, brödbak och städning. Dessutom blir det till att sova på luftmadrasser i dragiga skolsalar när diverse cuper ska genomlevas.

Det är jätteroligt att vara fotbollsmorsa.
Verkligen.

annannadesign sa...

Det är ungefär likadant att vara innebandymorsa, eller friidrottsmorsa. Det enda som skiljer är om man står ute och fryser/svettas/blir blöt eller står inne... Välkommen in i klubben!

Maken och ena dottern har klistrat etiketter lö 10.30-17.30, sö 10.30-16.30 för innebandyns räkning... Gissa om de känner sig snuvade på helgen... Men klubben fick massor av pengar - och vi slipper punga ut med 1000-lappar när de ska till Prag nästa år. Och det bästa av allt: Jag slapp;) (Och har råd att betala min biljett till Prag!)

Pernilla sa...

Det kommer att komma ett inlägg om det här, måste bara jobba klart. Det är precis det där jag är emot., Det är vidrigt att föreningslivet ska kräva så mycket av alla. Vidrigt.

Nina sa...

Just därför är jag så himla glad att min dotter inte håller på med någon idrott. ;) Men sedan kommer ju treårige sonen upp i ålder och man får väl hoppas att den enda sport han kommer att syssla med är fickpingis... Hahahah... ;D

Anonym sa...

"en ledig söndag"? EN??

Muhahahahahaaaaaa!
Ursäkta att jag förstör ditt liv, men det lär bli VARJE ledig söndag. :)

Z sa...

Men nu tycker jag ni är lite negativa. Det är väl bra att ens barn gör ngt hälsosamt och inte driver runt på stan?(inte för att de gör det vid typ 6 år ålder, men det är ett bra sätt att grunda livet med.) Tänk positiva tankar...Och hellre att mina barn väljer ngn inomhus sport än bandy. Bandy är den vidrigaste av alla utomhussporter! 3 timmar i eventuellt spöregn/ishagel/snöstorm/snöregn.... Nä. Hellre svettas jag.

Isa sa...

Jag förstår dig fullt ut och skulle vilja skriva en lång utläggning om det hela. Men jag låter bli. Ingen kommer orka läsa. :-)

Lilla O sa...

Har också haft en riktig måndag idag, men det blev en bättre dag än jag trodde när jag vaknade. Bort med eleverna nu, så blir det i alla fall lite lugnare.