onsdag 5 januari 2011

Det är de små sakerna

Lingonsylten är slut.
Jag har hört att det är lätt att göra sylt men det är ditt jobb.

Ungarna behöver klippas.
Jag har hört att det finns frisörer som till och med har specialstolar för barn men det är ditt jobb.

Telefonen är lite tyst.
Jag har hört att det finns svärdöttrar som klagar lite på när deras svärmödrar ringer men det har jag aaaaldrig gjort. Okejrå. Det har jag visst. Speciellt när vi har åkt bil långt och du har ringt och undrat var vi är hela tiden. Det är ditt jobb. Under tiden du inte sköter ditt jobb kan vi inte åka långt för ingen säger "kör försiktigt" och ingen ringer och stör.

3 kommentarer:

matts sa...

krya på dig

matts sa...

krya på dig

Anneli Stålberg sa...

Det är alltid de små sakerna som är viktigast när det verkligen gäller. Hoppas att ni snart får tillbaka den som gör de där små sakerna bäst.