lördag 8 januari 2011

To go, or not to go

På torsdag är det meningen att jag ska till London på jobbresa. Jag velar ska ni veta. Jag skulle köpt resväska idag (de gamla är liksom utslängda för evigt pga de inneboende vi trodde vi fick med oss från Spanien) men glömde bort det. Det är så många saker som tar emot.

Samtidigt vill jag åka. Jag är inbokad att åka och förväntas åka så jag borde åka. Men ändå.

Som om det inte räcker med alla privata skäl för att inte åka så är det höjd beredskap i London nu också. Men det är ju aldrig safe någonstans så egentligen bryr jag mig inte så mycket om det.

Så för att komma i rätt mood letade jag fram min ganska gamla londonguide. Tänkte bli lite suktad. Kan ni hjälpa till? När jag inte jobbar vill jag shoppa, dricka (jag menar ÄTA) gott afternoon tea och lite sådant. Har ni några tips som jag inte kan motstå? Några tips som gör det so worth it?!

6 kommentarer:

Susanne sa...

Go! London är ju underbart. Tänk bara Covent Garden, ett "studiebesök" på Harrods, superbilliga och snygga skinnhandskar på Primark (affären i övrigt kanske är sådär). Bara att vara där liksom. Åka buss, tunnelbana, lunch på en pub. Tveka inte!

Johanna Wistrand sa...

Afternoon tea på Browns hotell kanske går att reservera så här nära inpå (Ritz måsteman boka typ 4 mån i förväg). Jag ska boka där för besök i februari!
Var på Ritz testund förra året, kommer aldrig att glömma det. Kryllade av söta kypare i frack som fyllde på med smarriga grejer när helst man önskade det. Och en tant spelade vid flygeln.

Jessica E sa...

Tycker du ska åka men fattar att du tvekar. ÅK!

Titta på den här bloggen: http://girle.blogg.se/

Hon har en hel del London tips :-)

Åsa Hellberg sa...

Jag förstår hur jobbigt det där valet är just nu och har inga råd att ge.
För mig är det hela London som lockar och jag har varit där för lite för att ha några tips. Jag går i spinn på precis allt.

Pernilla sa...

Johanna, jag kan inte boka för jag vet inte hur länge vi är på mässan varje dag. Måste ta ngt ställe som gillar drop in folk. :) Fatta, jag kan itne boka eller planera. Det är nästan inte jag. :)

Pernilla sa...

Tack, ska kika i bloggen!