tisdag 11 januari 2011

Eller inte

Terminsstarten som kom av sig. Min Lilla E är för tillfället en väldigt varm Lilla E. I natt var hon ännu mer varm, exakt 39,8 varm och var extremt pratig. Klockan 05 var hon, jag och maken fortfarande vakna. Jag och maken hade beslutsångest, vem skulle vabba, hur skulle vi tänka. Till slut sa maken att han tar det. Sedan sa jag att jag tar det. Så höll vi på sådär. Det slutade med att jag tog det.

Långt senare kom vi på att det hade varit smartare att göra tvärtom då makens grejer imorgon var mycket svårare att styra om än dagens. Och för mig kvittar det, lika illa alla dagar. Man är inte alltid skitsmart klockan 05 när man har legat vaken sedan 02 och snart ska upp.

Snart och snart. Eftersom jag blev the vabber fick jag också sovmorgon. Klockan 10 vaknade Lilla E. Jag hade lätt kunnat ta några timmars sömn till.

Så. Much ababbel about nothing. Nu kanske jag ska utnyttja tiden och packa lite?

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Var hennes babbel feberyra?

Pernilla sa...

Nä, hon var bara pigg. Av ngn konstig anledning. Pratade väldigt sammanhängande vilket var väldigt jobbigt för oss som bara ville sova... :)