lördag 1 januari 2011

Styr upp

Det här vakuumet som numera är vårt liv är fan inte kul. Det äter upp oss, alla inblandade.

Nu har jag bestämt mig för att styra upp. Strax börjar sista jullovsveckan och här skrivs schema! Jag tar tag i situationen för att må bättre. Gör upp planer för att se någon mening med det hela.

Men allt är under förutsättning att inget annat händer. Vakuum var ordet.

Har hittills skrivit upp veckans dagar och så har jag lagt in träningspassen först. Så gör man i min skola när man lägger schema, först läggs idrotten ut. För de behöver boka idrottshall. Så jag gör också så. Steg två i min skola när man lägger schema är språkvalet. Eftersom jag är en språkperson så är mitt nästa steg att lägga in tid för kommunikation. (Språk = kommunikation, läs skolverkets riktlinjer om du inte tror mig).

Jag har hittills bokat in en viktig date på onsdag. Då kombinerar jag det här med kommunikation och förkovring i målspråkets traditioner. Jag tar nog något spansktalat. Eller sydafrikanskt, jag gillar ju engelska också. (Ja, jag vet att engelska inte är det enda språket i Sydafrika men det är det enda jag kan). Simona, var redo!

2 kommentarer:

Simona sa...

You bet! Vi kan väl ta ett av varje...

Jennica... sa...

Jag kan inte säga att jag förstår hur ni har det, för jag har inte varit med om något liknande. Och det känns så respektlöst att säga, jag förstår, när man inte har det. Men - jag kan skicka många kramar till dig och säga att på något sätt så kommer allt att bli bra. Det blir ju alltid det till slut. Vägen dit är bara olika jobbig.

Så, många stora KRAMAR till dig. Du är tuff och klarar det här, men kom ihåg att inte vara så tuff alltid....ibland får man vara liten också. KRAM!