måndag 17 januari 2011

Godmorgon måndag

Just nu borde jag sitta på möte på jobbet men är istället hemma med två sjuka döttrar.

Innan jag åkte var Lilla E sjuk. Jag var hemma med henne i tisdags.

Maken har varit hemma med henne onsdag, torsdag, fredag.
I lördags mådde Lilla E bättre (blev feberfri) men då kroknade Stora E. Hon kräktes i lördags och har feber sedan dess.

Trots att jag faktiskt har jobbat mån, ons, tor, fre, lör och sön känns det inte som att jag har varit på jobbet på hela veckan. Det är ju så mina elever ser det. Och nu är jag borta igen.

Ibland känner man sig lite otillräcklig. Fast å andra sidan. Jag har varit borta från mina prinsessor i fyra dagar och är inte jätteledsen över att jag nu "måste" tillbringa en dag, eller två, med dem. Men den inneboende stressen över jobbet är lite svår att bara skaka av sig. Någon som känner igen sig...?

0 kommentarer: