tisdag 18 januari 2011

Detta att vara ute och röra på sig..

.. i världen, är ju faktiskt inte helt dumt.

Endast på planet hem fick jag idéer till tre karaktärer. Om jag hade ansträngt mig hade jag nog kunnat se många till. Men det var dessa tre som jag råkade på och som jag gick igång på.

I en tidning jag köpte på flygplatsen fick jag en till idé, om en story.

Och bredvid mig på planet satt en man som var lite solbränd. Bakom honom satt hans tre barn. De var också solbrända. Han pratade svenska med barnen och jag tänkte inte mer på det, begravde mig i min bok. Flygvärdinnan (en man - heter det värdinna då?) noterade uppmärksamt solbrännan och sa "You're very brown, where have you been?" Mannen berättade då med australiensisk dialekt att han hade varit i just Australien.

Ah. Lovely, tänkte jag och blev med ens väldigt trevlig mot min medpassagerare. Nu är min lilla Moleskine fylld med australientips. Se där.

0 kommentarer: