torsdag 27 mars 2008

Jag tyar inte

Det där med klassiker är inte lätt...

För övrigt älskar jag Utvandrarserien! Trots det "gammeldagsa" språket och de uppenbara skillnaderna så är den så aktuell. Bara det att nu är det inte svenskarna som ger sig av. En sak som knäckte mig lite var när det handlade om när de hade fått ett brev hemifrån och inte hade råd att lösa ut det. Det är så sorgligt. För det första tog det månader innan brevet kom fram, sedan hade de inte råd att lösa ut det på flera månader heller. Jag som får krupp om jag inte kan kolla mailboxen på någon timme eller så...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag är bara 55% boknörd, mycket besviken :-P

Jag kan verkligen identifiera mig med reklamen (I dina ögon läser du förmodligen mer än nästan alla andra i världen :)

Köpte föresten en "Jag älskar bibliotek"-reflex idag (på biblioteket).

Pernilla sa...

Hur kunde du bli bara 55%? Jag vill också ha en sån reflex, det hade de inte på min bibbla! Var inne på siten men där kunde man bara beställa värsta paketen...