fredag 7 mars 2008

Produktionsstress

Läser i senaste DVom Eva Dozzi som har skrivit en roman som heter Jävla John. Den handlar om hur John Lennon får ihop det med en hotellstäderska och de får ett barn.

Hon gjorde research i tre år om Beatles och om Stockholm på 60-talet. Skulle känna mig så stressad! Stressad att någon annan skulle hinna före. Tänker så redan nu, har en rätt klar bild av min roman- vad den ska handla om. Är livrädd för att helt plötsligt snubbla på någon sådan story i en annan roman. Då vet jag inte riktigt vad jag ska skriva om. Då måste jag ju börja om.

Har fått kontakt med en tjej i bloggvärlden som också filar på sin första roman och vi har kommit på att vi är väldigt lika och nog hamnar i lite samma fack. Vi enades snabbt om att inte yppa för varandra vad våra romaner handlar om för vi ville undvika catfighten innan vi ens känner varandra ordentligt. Kanske bättre att ha den innan iofs? J, är du redo? Möt mig i parken efter tre! ;)

0 kommentarer: