tisdag 1 juni 2010

Snörvlar vidare

och önskar att jag inte bara var en wannabeförfattare. Jag vill vara på riktigt. Jag vill vara med. Nu är de och har sådär roligt igen.

Denise rapporterar här.
Simona skickar äckliga sms. "Hah hah! Har rum med skinnfällar och havsutsikt! Me like!"

Hah hah! Jag har ett tomt hus och lugn och ro. Det är minst lika bra. Faktiskt. Om man bortser från bygget bredvid som har dragit upp en betongbil som låter massor utanför mitt fönster. Längtar nog mer än grannen som ska flytta in efter att de ska bli klara.

Och snart måste jag ta mig förbi betongbilen, hitta byggaren som flyttade på min bil och få tillbaka min bilnyckel och åka till Ica och handla och sedan hämta mina sötnosar. Är redan trött.

2 kommentarer:

Carolina sa...

Halloj i sjukstugan!

Det stavas Stenungsund! Vi åker förbi där varje gång vi ska till vårt sommarhus - hör av dig när du har vägarna förbi så bjuder jag gärna på ett bubbelglas i baren! (macken utanför har också svinbillig bensin alltid, så man kan passa på att tanka annat också...: )
Och nästa år är du där också... har du förresten bokat bokmässan än? (jag har PA-talanger som ibland ger sig till känna, här fick du ett smakprov! eller så är det ett finare sätt att uttrycka "ja, jag är nåns morsa"...)
krya på dig!
kram

Pernilla sa...

jag fick lära mig det igår men orkade inte gå in och redigera. :)
Det låter väldigt intressant med bubbel i närheten av Stenungsund. Tack för inbjudan!

Nästa år - I wish.

Bokmässan inbokad! :)