fredag 8 juli 2011

Gissa vad jag gör!

Sök.
Och ersätt.
Mail blir mejl.

6 kommentarer:

Viveka på Humlebacken sa...

Gillar inte! Tycker att mejl och dejt och sånt är trams... alltså inte mail och date utan den försvenskade stavningen.Snart klar nu ju, ska bli kul att få läsa boken!
kram

Susanne B sa...

Akta! Jag bytte namnet Lena till Isabelle och det fick konsekvenser som "han smekte hennes Isabelle kind". Det byter även om bokstäverna mail finns i ett ord. Är kanske inte så vanligt iofs :-)
Kram! S

Simona sa...

Och jag tycker att mail och date låter skitfult.

:-)

Bra förläggare du har där. Shit vad kul det ska bli att läsa din bok!

Pernilla sa...

Susanne, jag vet. Jag bytte en Johan och då byttes också min Johanna. Arrgh. Men din var ju värre. Jag kunde lösa det. Tror jag. Måste korra ordentligt.

Ni ser. Smaken som baken. Jag föredrar mail. Det är ju det det heter - från början.

Men du har rätt Simona. Hon är bäst.

Nelin sa...

Intressant det här för en blivande språkkonsult. Ska man vara riktigt pk så ska man ju helst skriva e-post, men det blir sällan snyggt i sammansättningar och känns tyvärr ganska konstlat. Jag ser också fram emot att läsa din bok, jag har ju följt din blogg superlänge fast jag kommenterar dåligt.

Tack för twitterpepp om bebis för övrigt!

/Elin

Anonym sa...

Men man måste ju använda blanksteg före och efter det ordet som ska ersättas. _mejl_. Eller punkt. _mejl. Mycket pyssel blir det. Mail ser illa ut! Men din blogg funkar ju, så boken duger nog också. :)