fredag 29 juli 2011

Jag går och diskar

Melodi: Gå och fiska, Gessle & co.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Om ditt tidigare inlägg om Möja värdshus:
Kommer du ihåg vår studieresa till Spanien år 2000? Minns du vistelsen i Barcelona? Några flashbacks om rummet där? Till och med jag tyckte att ett par flipflops varit på sin plats... Shit vad du måste bitit ihop på den resan! Har varit tillbaka ett antal gånger och fortfarande aldrig bott på hotell...
Kram

Pernilla sa...

Åsa. Inte bet jag ihop. Jag hade ju världens bästa resesällskap.

Från Barcelona minns jag mest den långa partynatten som efterföljdes av pizza till frukost.

Från Sitges minns jag stranden och kyrkklockan som regelbundet sa åt oss när vi skulle byta solsida. Och happy-hour baren där vi skrev vår eminenta uppsats.
Och han som vi fick åka till bergen med och äta lunch med vidunderlig utsikt. Och hur han berättade att jag var en riktig bohem. Jag skrattar fortfarande åt att i alla fall en människa har lyckats tyda mig så fel.

Från Pamplona minns jag hur vi gick i Hemingways fotspår, och skolbesöket.

Och från hela resan minns jag hur du lurade in mig på konstiga restauranger och visade mig att man får bästa maten i Spanien just där.

Har svagt minne av toalett i korridoren men vad jag minns så hade jag nog skor på mig så det var lugnt. :) Och de städade den noga varje dag.