torsdag 21 juli 2011

Hello Africa

Jag skickade iväg ett sms tidigare idag. Jag satt bekvämt i min soffa efter en god lunch och pep iväg några hundringar till Afrika. Till de som inte har det som vi.

Åsa Hellberg har startat en utmaning. Är du med? Skänk pengar till Afrika, det behövs. Nu. Helst förra veckan. Simona har hakat på.

Du och jag kan skänka 10, 50 eller 200 kronor till Rädda Barnens arbete genom att skicka:


10KATASTROF till 72950 (du ger 10 kronor)

KATASTROF till 72950(50 kronor)

BARN till 72950 (200 kronor).

Post- och bankgiro 902003-3

5 kommentarer:

Joakim sa...

Personligen skulle jag inte ge något till en stor så kallad hjälporganisation vars overhead som går till chefernas löner.
För det andra frågar jag mig hur mycket av det lilla dom skickar som verkligen når dom behövande istället för korrupta fickor.

Åsa Hellberg sa...

Tack Pernilla!

Simona sa...

Då undrar jag Joakim, vad du gör istället?

Pernilla sa...

Håller med Simona. Jag är villig att riskera några hundringar. Är inte fattigare än så. Om jag har tur når de fram. Har jag otur så har jag inte bränt mer än vad jag gör på fika/bubbeldricka då och då.

Anonym sa...

Haller med Joakim, faktiskt. Betydligt mer effektivt att ge direkt till nagot som detta till ex:
http://skitungarna2011.blogspot.com/
Dessa tjejer ar varda allt stod de kan fa. Himla fin blogg ocksa.

En annan av mina favoriter:
http://www.maitinepal.org/