onsdag 27 juli 2011

Barns logik

Jag: Ska vi gå ut och gå en promenad efter frukosten, med sparkcyklarna?
Stora E: Jag känner mig dålig.
Eftersom vi tog fästingspruta nummer två igår är detta inte omöjligt. Efter att ha känt på pannan hämtar jag termometern. 37,2.
Jag: Ingen fara, du kanske bara är lite hungrig. Ska fixa frukost.
Lilla E: Jag känner mig dålig. (Tar sig för pannan). Jag känner på pannan som inte är ett dugg varm.
Jag: Vad synd att ni känner er sjuka för pappa och jag hade tänkt att vi kan åka till stranden i eftermiddag.
Stora E: Jag är nog bara hungrig.
Lilla E: Jag är nog bara lite trött och så.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt kul! Och så typiskt barn... :-)

Susanne B sa...

De är ju för finurliga :-) Jag och mina tjejer ska också ut med sparkcyklarna strax (tänkte jag iaf föreslå). Fyraåringen lärde sig sparka på allvar igår. Kul! Ha det fint både på cyklarna och stranden!

Kära Syster sa...

Gulligt! /Anna

mikaela sa...

Haha :)

Länkade till dig från min blogg. Hoppas det är ok!
Ha en härlig dag i solen!