lördag 30 juli 2011

Ni förstår väl

Varför jag inte har tid att blogga? Den tid som jag vanligtvis lägger på bloggen lägger jag numera på disken. Och imorse när jag vaknade insåg jag att bara för att reparatören kommer på onsdag betyder inte det att maskinen blir fixad på onsdag. Det slog mig först nu. Ibland är jag så väldigt trög. Så väldigt blond. Det kommer komma hit någon, humma lite. Komma fram till att det behövs en reservdel. Den har nog tre veckors leveranstid, i vanliga fall. Nu är det semestertider så vi får nog lägga på en två veckor till. I bästa fall. Och sedan kommer de säga vad det kostar. Eftersom vår reklamationsrätt förmodligen gick ut den 16 juli, exakt två år efter inflytt. Och då kommer det att kosta lika mycket som en halv diskmaskin.

Så blir det nog.

Att göra idag:
Köpa diskställ.

1 kommentarer:

enligt O sa...

Känner tyvärr igen den där, humhum reservdel om tre veckor. Hoppas att ni har bättre tur!